MORE IS LESS !
Ja, we weten dat het eigenlijk ‘Less is more’ is. Maar het omgekeerde gaat bij ons zeker zo goed op. Meer automatiseren kan onder aan de streep behoorlijk wat betekenen en zorgt op allerlei gebieden voor veel ‘minders’. We vertellen je daar graag méér over. Dat dan weer wel.
Minder werkdruk
We zeggen het zo vaak: ieder bedrijf is een IT-bedrijf, of zou het in ieder geval moeten zijn. Oftewel: als je het kán automatiseren, doe het dan!
Veel bedrijven en organisaties belasten hun mensen nog onnodig zwaar met logische en/of repeterende handelingen. Dat zorgt voor werkdruk en hectiek, terwijl dat feitelijk anders kan.
Minder fouten
Om nog maar eens een gezegde aan te halen: ‘Vergissen is menselijk’. En dat is waar. Ook waar is dat computers en robots minder fouten maken dan mensen. Een foutje kan een dure fout worden als door verkeerd handelen klanten afhaken omdat ze niet op tijd worden beantwoord of slecht geholpen. En dat is dan nog maar een eenvoudig voorbeeld. Meer automatiseren elimineert allerlei fouten en daardoor zal het aantal klachten drastisch dalen. Dat is goed voor de reputatie van je bedrijf en dus voor je bedrijf als geheel.
Minder verzuim
Logisch en repeterend werk is meestal saai. En zeker als het leidt tot hoge werkdruk gaat je personeel vroeg of laat fouten maken en afhaken. Veel mooier is het om te zien hoe je je mensen zo goed mogelijk kunt ondersteunen met slimme systemen. Laat het ‘saaie’ werk over aan je geautomatiseerde systeem en creëer zo ruimte om mensen in hun kracht te zetten. Zij kunnen werkelijk iets wezenlijks bijdragen in hun beperkte tijd. Dat leidt tot voldoening en bovendien tot minder verzuim en minder verloop.
Minder kosten
Zeker in deze tijd van personeelskrapte is het zaak om je medewerkers zo efficiënt mogelijk in te zetten. Door logische en repeterende handelingen te automatiseren ontstaat de ruimte om dat te doen. Dus: meer automatiseren leidt tot minder werkdruk en hectiek. Tot minder (ziekte-)kosten en een hogere opbrengst.
Met minder of evenveel mensen op een efficiënte en fijne manier meer doen dus. Als het automatisch kan, doe het dan !
Meer weten?
Toch nog een puntje met ‘meer’, omdat we ons goed kunnen voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar onze werkwijze en ideeën. Laat het ons weten, we vertellen er graag meer over! Neem gerust contact met ons op! We denken graag mee en helpen om van de verandering een verbetering te maken.
BLOG Deel 29: Business as (un)usual!
BLOG Deel 31: Personeelstekort ? Zie het als een kans !
Alle afleveringen van het blog volgen? Schrijf je dan nu in